LEVERANS & RETURER

  • Vilka är leveranstiderna?

    - 1 till 5 arbetsdagar för Sverige och Danmark

    - 2 till 6 arbetsdagar för andra europeiska länder

    - 5 till 9 arbetsdagar för övriga länder

    För mer information om leveranstider, klicka HÄR.

    Leveranstiderna beror på den leveransmetod som valts vid kassan.

    Vårt team gör sitt bästa för att du ska få din beställning så snabbt som möjligt. 😊

  • Vilka leveransalternativ finns tillgängliga?

    Vi erbjuder tre leveransalternativ:

    - Leverans till Hemadress (för alla destinationer)

    - Leverans till Utlämningsställe (beroende på destination)

    - Expressleverans: 1 till 2 dagar inom EU

    Tillgängliga leveransalternativ för din destination kommer att visas i kassan.

  • Min beställning innehåller en artikel på förbeställning, när skickas den?

    Som standard, om din beställning innehåller en eller flera artiklar på förbeställning, skickas den endast en gång när alla produkter är tillgängliga. Detta val gör det möjligt för oss att minska den ekologiska påverkan och kostnaderna för flera försändelser.

    Om du däremot vill få de artiklar som redan finns i lager i förväg, tveka inte att kontakta oss: vi kan ordna en delvis leverans på begäran.

  • Hur gör jag en retur?

    Du har rätt att ångra ditt köp inom 60 dagar från mottagandet av din beställning. För att utöva din ångerrätt, vänligen följ vår returprocedur. Artiklarna måste returneras i sitt originalemballage och i perfekt skick.

    Returer ska skickas till vårt logistiklager i Frankrike. Adressen kommer att anges i vårt returformulär.

  • Måste jag betala tull- och importavgifter?

    För beställningar till länder inom Europeiska unionen behöver du inte betala några tull- eller importavgifter.

    För beställningar till länder utanför Europeiska unionen kan du bli skyldig att betala skatter eller tullavgifter. Det totala beloppet som du kan behöva betala ligger utanför vår kontroll. Dessa avgifter måste alltid betalas av mottagaren av paketet.

  • Hur kan jag spåra min beställning?

    Du kan enkelt följa statusen för alla dina beställningar hos Japan Butiken. Så snart ditt paket har skickats får du ett leveransmail med ditt ordernummer. Därefter behöver du bara ange ditt spårningsnummer och ditt postnummer på vår spårningsplattform.

    Du kan också spåra ditt paket direkt på transportörens webbplats.

  • Mitt paket har skickats men jag har fortfarande inte fått det, vad ska jag göra?

    Kontrollera först spårningen av ditt paket via länken till ditt spårningsgränssnitt som skickades till dig via e-post efter din beställning.

    Om det står att paketet är under leverans ber vi dig att vänta tills det beräknade leveransdatumet.

    Om ditt paket finns hos transportören ber vi dig att hämta det på den adress som anges i avin.

    Vi ber dig också att kontrollera i din orderöversikt att den angivna leveransadressen är korrekt.

  • KÖP & BESTÄLLNING

  • Varför handla hos oss?

    Hos Japan Butiken lägger vi stor vikt vid valet av våra produkter och gör allt för att låta dig upptäcka dem och säkerställa en optimal shoppingupplevelse. Men det är inte allt!

    - 100% säker betalning online med bankkort (Visa, Mastercard...),Klarna, Swish, PayPal eller Apple Pay.
    - Spårning av dina beställningar på vår webbplats.
    - Fri frakt från ett visst ordervärde. Enkla returer.
    - Kompetent och professionell

    - kundservice – tillgänglig 6 dagar i veckan.
    - Tusentals kunder litar redan på oss! (se våra kundrecensioner)

  • Hur lång är handläggningstiden för beställningar?

    En komplett beställning, i lager och betald med bankkort före kl. 13.00, behandlas samma dag. För en komplett beställning som betalas med bankkort efter kl. 13.00 är den genomsnittliga handläggningstiden 24 timmar.

    Beställningar förbereds måndag till lördag, så länge alla produkter i beställningen finns i lager. Om en artikel inte är tillgänglig kommer din beställning att förberedas så snart den är mottagen.

  • Hur lägger man en beställning?

    Vår webbutik är öppen 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan. Beställningsprocessen delas upp i flera steg:

    1- Kundvagn: kontrollera innehållet i din beställning. Här kan du ändra kvantiteterna.

    2- Kundinformation: ange dina personuppgifter och leveransadress.

    3- Leverans: välj leveransmetod beroende på de alternativ som erbjuds.

    4- Betalning: flera betalningsmetoder erbjuds, välj den du föredrar. Du kan kontrollera innehållet i din beställning i sammanfattningen (artiklar, tillval, leveranssätt och fraktkostnader).

    5- Orderbekräftelse: för att vara säker på att din beställning har registrerats måste du komma till detta steg. Du får en orderbekräftelse via e-post med ditt ordernummer och spårningsnummer.

  • Var finns ni?

    Vi är ett franskt företag. Vårt huvudkontor ligger i Paris.

  • Var tillverkas era produkter?

    De flesta av våra produkter importeras och tillverkas i Japan, där de skapas med traditionellt hantverk och särskild uppmärksamhet på kvalitet. Vi väljer noggrant ut varje artikel för att garantera en autentisk och högkvalitativ upplevelse.

    För mer information om ursprunget för våra produkter kan du besöka denna sida: Produkternas ursprung.

  • Hur avbryter jag min beställning?

    Efter att du har lagt en beställning har du 2 timmar på dig att kontakta vår kundtjänst och begära en avbokning eller ändring. Efter denna tidsfrist kan vi inte garantera någon avbokning eller ändring, eftersom beställningar redan kan ha behandlats.

  • Jag har lagt en beställning men har ännu inte fått någon bekräftelsemail.

    Kontrollera först att du inte har fått detta mejl i din skräppostmapp. Om du fortfarande inte hittar det, ingen panik – kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig!

    (I de flesta fall beror detta på ett fel i din e-postadress vid beställningen.)

  • BETALNING & SEKRETESS

  • Vilka betalningsmetoder accepterar ni?

    Vi accepterar följande betalningsmetoder:

    Alla bankkort (Visa, Mastercard, Amex...)

    PayPal

    Apple Pay

    Klarna (faktura eller delbetalning)
    Swish (snabb mobilbetalning)

  • Mitt kortbetalning nekas, vad ska jag göra?

    Kontrollera först att giltighetstiden på ditt kort inte har gått ut. Om din kortbetalning nekas kan det bero på att du har överskridit din tillåtna köpgräns eller på ett fel vid dubbel autentisering med din bank. För att försäkra dig om detta rekommenderar vi att du försöker igen och kontrollerar din köpgräns i din bankapp.

    Om problemet kvarstår kan du även betala med ett annat kort eller med en annan betalningsmetod (PayPal, Apple Pay…).

  • När dras beloppet från mitt kort?

    Om din betalning godkänns får du ett bekräftelsemail på din beställning och beloppet dras inom 24 timmar.

    Om ditt kort inte godkänns dras inget belopp. Det är ett avslag från banken. I så fall kan du använda ett annat kort eller betala via PayPal.

  • Är de uppgifter jag lämnar konfidentiella?

    Vår webbplats är hostad av Shopify Inc. och vi har ett SSL 256-bitars säkerhetscertifikat. All information som rör sidor, innehåll, kreditkort och transaktioner är därför skyddad med samma säkerhetsnivå som används av banker. För mer information, se våra juridiska villkor.

  • KUNDSERVICE & GARANTIER

  • Vilka garantier erbjuder ni?

    När du handlar hos Univers du Japon får du Nöjd eller Pengarna Tillbaka-garanti. Om din vara inte passar har du 60 dagar på dig att meddela oss och få en återbetalning. Om din vara är defekt hittar vi en lösning för dig (återbetalning, gratis byte, unik rabattkod). Om din vara inte levereras inom den förutbestämda tiden (se Leveranstider) garanterar vi också en lösning. För mer information, kontakta oss och läs vår Returpolicy.

    Ingen vill ångra ett köp, särskilt inte online. Vi värdesätter våra kunders feedback och gör vårt bästa för att dina köp ska ske med full trygghet.

  • Öppettider för kundservice

    Kundtjänsten är tillgänglig måndag till fredag från 9:00 till 12:00 och från 14:00 till 18:00 via e-post.

  • Jag har ett problem med min produkt, vad ska jag göra?

    Vänligen kontakta vår kundtjänst från måndag till lördag.

  • Hur får jag en faktura?

    Du kan ladda ner din faktura via länken i ditt orderbekräftelsemejl eller genom att logga in på ditt kundkonto.