Hur gör man en retur? Har du beställt fel storlek eller helt enkelt ändrat dig? Inga problem, hos Japan Butiken gör vi din retur enkel!


För beställningar som görs i Sverige Returer är gratis

Steg 1

Säkerställ att paketet har tagits emot för mindre än 60 dagar sedan och att artiklarna returneras i originalskick.

Steg 2

Klicka på länken nedan för att öppna vårt returformulär. Skriv ut bekräftelsen och lägg den i paketet innan du skickar det till angiven adress.

Steg 3

När vi har tagit emot och kontrollerat ditt paket behandlas din retur av vårt team. Vi håller dig informerad om statusen så snabbt som möjligt.


För internationella beställningar (utanför Sverige) Kostnaden för returen betalas av kunden

Steg 1

Säkerställ att paketet har tagits emot för mindre än 60 dagar sedan och att artiklarna returneras i originalskick.

Steg 2

Kontakta oss för att få vårt returformulär. Adressen för retur kommer att anges i formuläret.

Steg 3

När vi har tagit emot och kontrollerat ditt paket behandlas din retur av vårt team. Vi informerar dig om statusen så snabbt som möjligt.


FAQ

Vi återbetalar endast via den ursprungliga betalningsmetod som användes för att göra beställningen.

Återbetalningar behandlas så snart som möjligt från den dag vi tar emot din beställning i vårt lager. Återbetalningstiden är i genomsnitt 4 till 8 arbetsdagar efter att ditt paket har mottagits.

a, du kan begära ett byte genom att ange det i ditt returformulär.

Om du väljer ett byte kommer den eller de nya artiklarna att skickas inom 48 timmar.

Lagret reserveras inte omedelbart för byten. Det är möjligt att den eller de artiklar du begärt inte längre är tillgängliga när du skickar ditt paket. I så fall återbetalas du via din ursprungliga betalningsmetod och ett bekräftelsemejl skickas till dig.

Returer är gratis för beställningar som görs i Sverige. För returer utanför Sverige står kunden för kostnaden.

Vi beklagar att du har fått en defekt artikel.

Det är inte nödvändigt att returnera varan: kontakta oss så snart som möjligt så att vi kan erbjuda en lösning (återbetalning eller ny leverans).

Vänligen skicka följande information till vår kundtjänst:

  • Ordernummer (t.ex. JB12345)
  • Artikelns namn
  • Tydliga bilder som visar felet

Vi rekommenderar att du väljer en fraktmetod med spårningsnummer. Utan spårning kan vi tyvärr inte acceptera klagomål på förlorade paket.

Du har 60 dagar från mottagandet av paketet för att returnera dina varor.